Самотність становить ціну свободи
Тотальність спостереження і контролю в «пост-розвинутому» постмодерновому суспільстві виступає інструментом запобігання будь-яким загрозам — або маніпуляцій ними для розігрування необхідних спектаклів. Тактика роботи спецслужб втілюється в дедалі більш наочній манері в повсякденне життя кожного індивіда, зачіпаючи його на кожній вулиці, в кожному закладі, в усіх засобах номінально «особистого» зв'язку. Свобода стає симулякром, постійно і всюди обмеженим спостереженням, «оком» та «перстом» влади на пульсі громадянина. Спроби позбутись нагляду дорівнюють вольовому самовимкненню із системи суспільних відносин, а значить — добровільному остракізму від решти сновид. Революції більше неможливі в умовах, коли диктатура приймається добровільно за логікою Web 2.0. Самотність і відречення становлять дійсну ціну свободи. «Для одного одиночество есть бегство больного; для другого одиночество есть бегство от больных».
18 коментарів
але мабуть то негативістьська «свобода від..»
Це, скоріше, декларативна самотність — ти не живеш у суспільстві, ти живеш сам. Проте самотність — це стан душі (а не визначення кількості оточуючих людей як абсолютний нуль), і можна бути в суспільстві, жити в нім, жити за його законами і підкорятись цим законам і в той же час бути самотнім. Залежним від суспільства (читай: не свобода) і самотнім.
Я веду до того, що не можна так категорично ототожнювати самотність і свободу. Крім того, саме визначення свободи дуже широке. Свободу від чого ти маєш на увазі? Від суспільних правил? Можна жити в суспільстві і бути вільним від обмежень цих правил, за умови, наприклад, якщо ти лідер і сам їх створюєш. І бути не самотнім. Або самотнім.
Словом, одне від іншого не залежить.
Самотність — це стан душі, і він не залежить від жодних соціальних зв'язків.
Все так, тільки не розумію, чому іде постійне звернення до «пост-розвинутого» постмодерного суспільства.
Тотальність спостереження, контролю і жорсткого регулювання поведінкових стереотипів відомі від найдавніших часів. Правда, не було відеокамер, часто їх підміняв страх «всевидячого ока».
Свобода завжди була не самотністю, а САМО_СТІЙНІСТЮ, здатністю стояти самому, всупереч нав*язаним нормам. Розкидати чи погасити вогонь Яна Гуса було не легше, ніж тепер вимкнути телевізор і включити власний мозок для розуміння реальності.Врешті в тенденції — це тотожність. Не тотожність у формі.
Ну, можливо сьогодні не треба 4, а достатньо зайти в мою пошту. Ну і що?
ЩО змінилося?
Нічого.
Ніщо не нове під цим сонцем.
Я би сказала по-іншому: самотність і відречення становлять дійсну ціну ПРАГНЕННЯ до свободи.
Тому що, коли людина є вільною, вона є вільною не лише від системи, умовностей, загальноприйнятих норм, вона є вільною і від ПОТРЕБИ в системі, умовностях, нормах…
А якщо я вилучила себе із системи (в прямому чи переносному значенні — не важливо) і почуваю внаслідок цього певний дискомфорт, який називають самотністю, то це означає, що зв’язок між мною і даною системою ще існує, і це означає, що я не маю свободи…