Переконатись у смерті поезії
Поетичний фестиваль «Meridian Czernowitz» пройшов ще більш еклектично, аніж у 2010 р., з усією наочністю демонструючи екстравагантні теорії постмодерністів. Робота менеджерів заслуговує відзнаки — для Чернівців це подія з великої літери, проте ніхто й не сумнівався, що підприємницьких талантів у місті не бракує. З талантами літературними пощастило менше — за надлишком наочності деталі опустимо. Нас вразили одиниці: вірш Мілени Фіндайз на відкритті і надто скромна подія у дворі будинку Пауля Целана, котра, втім, без тупих фестивальників пройшла — належним їй — чином. Нам просто сподобалось щось з інструментальної музики і заочно — вечір Ігоря Померанцева, на який ми не потрапили. Було шкода, що виставка кінетичних скульптур відбулась надто компактно — хоча її зв'язок з поезією ще більш віртуальний, аніж вечорів клубної музики. Ми також зрозуміли, що більшості «літераторів» не слід писати, а іншим «творцям» — краще утриматись від співу, інструментів та фото/відео-техніки. В цілому фестиваль виявився блискуче організованим тріумфом банальності. Їдкі критики змогли остаточно переконатись у смерті поезії (краще б у смерті авторів).
19 коментарів
Мета кожного подібного дійства — відкривати зірки, створювати нові міфи… Але, на мою думку, Меридіан ЗАКРИВАЄ міфи про хедлайнерів (якщо вони ще у когось були), про Черновіц… А головне — прискорює процес смерті «поетичного», як такого. Вірші і поезія займають своє місце — поруч з своїми носіями та поц_іновучами — на маргінезі історії.
І взагалі — на який ххх «останнім людям» поезія? Поезія — це розкіш, на яку ідуть тільки «мільярдери духу»… :)
Поет — це статусна категорія, чергова цяцька та забава непересічних (проте пересічних) людей, яка «творить» для інших — тієї самої більшості.
Щодо Меридіану. То він нагадав асоціацію з некрофілією. Коли цілком талановиті, непересічні (проте пересічні :) ) люди, замість творення свого власного міфу, намагаються отримати «жорстке задоволення» від нещадної експлуатації вже мертвих наративних інститутів і персон…
Загалом, повторюсь, фестиваль сподобався…
Іще одне. Я не знавець, але автономність поезії ( візьмемо ширше — текста ) від публіки, це що? Постмодерн? Чергова характеристика уявного світу, де є аристократи, що розуміють і інших, які нерозуміють?… Мені незрозуміло.
Я, прогнозую, за наслідком діяльності, подібній Меридіану, появу нового Володимира Володимировича, який «сбросит (… патріархів ) с корабля современности» та підвяже «автономну поезію» до якогось нового міфу, чим дасть їй можливість на нове життя.
P.S. Досі мучить думка — як би в толерантному чернівецькому суспільстві реагували на парафраз Ігоря Померанцева: "євреї з людським обличчям"? Німці з пасивною позою давно змирились.
И еще одно. Одна черновицкая журналистка на фейсбуке возмущалась «быдлом», которое хохотало, когда слышала стихи с ненормативной лексикой, но кажется, что намного страшнее (и смешнее) «быдла» такие вот ценители «высокого исскуства», три дня подряд с одухотворенными лицами всматривающиеся и вслушивающиеся в пустоту.