Інтелігентний тоталітаризм
Традиційно «незаангажована» щодо Всеукраїнського об'єднання «Свобода» інформаційна агенція «BukNews» підкинула чергову порцію риторики, передрукувавши заяву студентської профспілки «Пряма дія», котра сьогодні пікетувала виступ Ірини Фаріон у стінах Києво-Могилянської академії. Ми опустимо те, що «Пряма дія» є незареєстрованою організацією і не представляє інтереси всього могилянського студентства — значно цікавішими є цитати, котрі можна вважати маркерами української полемічної традиції.
Отже, «пані Фаріон виступатиме не в якості спікера праворадикальної партії, а передусім як філолог. У такому легітимному статусі їй буде простіше просувати свою ідеологію». «Немає сумніву, що виступ політично заангажованого політика є формою впливу на студентів». Характерно, що заява належить профспілці, яка сама себе позиціонує як ідеологічну. Актив організації відкрито пропагує марксизм, а серед ідейних натхненників «Прямої дії» — чимало молодих викладачів НаУКМА, котрі використовують кафедру як інструмент політичної пропаганди (зокрема, скандально відома Ольга Брюховецька, котра носить прізвище першого ректора Могилянки).
Зрештою, це визнавали і близькі до «Прямої дії» представники українського лівого видання «Спільне» — як то на презентації журналу «Політекономія расизму» в Чернівцях, яку я мав нагоду модерувати у грудні 2012 р. Представниця редакції, випускниця НаУКМА Роксолана Машкова тоді прямо заявила, що незаангажованість у науці є чимось утопічним і ліві інтелектуали навіть не збираються вдаватись у такі ігри. Направду, я симпатизую більшості акцій і навіть теоретичним позиціям «Прямої дії», однак така непослідовність (а по суті — подвійні стандарти) видаються недостойними будь-яких опозиціонерів. Як і спроби утвердити ідеологію звільнення в якості нової тоталітарності — адже як інакше розуміти заборону науковцю Ірині Фаріон ставити під сумнів ліберальні цінності в стінах університету, посилаючись на «ліберальний дух Могилянки»?
Проте якщо йдеться про свободу слова і думки, то мається на увазі і свобода критикувати — чим наразі односторонньо користуються тільки інтелектуали-марксисти, монопольно визнаючи, кому і як можна аналізувати культурну, соціальну і політичну дійсність. Така «свобода» від «Свободи» в академічному світі мене не влаштовує — як і «свобода від слова» окремих видань, котрі під прапорами лібералізму і загальнолюдських цінностей перетворюються на інструмент грубої політичної пропаганди. Між цими явищами є одна спільність: інтелігентний тоталітаризм.
Отже, «пані Фаріон виступатиме не в якості спікера праворадикальної партії, а передусім як філолог. У такому легітимному статусі їй буде простіше просувати свою ідеологію». «Немає сумніву, що виступ політично заангажованого політика є формою впливу на студентів». Характерно, що заява належить профспілці, яка сама себе позиціонує як ідеологічну. Актив організації відкрито пропагує марксизм, а серед ідейних натхненників «Прямої дії» — чимало молодих викладачів НаУКМА, котрі використовують кафедру як інструмент політичної пропаганди (зокрема, скандально відома Ольга Брюховецька, котра носить прізвище першого ректора Могилянки).
Зрештою, це визнавали і близькі до «Прямої дії» представники українського лівого видання «Спільне» — як то на презентації журналу «Політекономія расизму» в Чернівцях, яку я мав нагоду модерувати у грудні 2012 р. Представниця редакції, випускниця НаУКМА Роксолана Машкова тоді прямо заявила, що незаангажованість у науці є чимось утопічним і ліві інтелектуали навіть не збираються вдаватись у такі ігри. Направду, я симпатизую більшості акцій і навіть теоретичним позиціям «Прямої дії», однак така непослідовність (а по суті — подвійні стандарти) видаються недостойними будь-яких опозиціонерів. Як і спроби утвердити ідеологію звільнення в якості нової тоталітарності — адже як інакше розуміти заборону науковцю Ірині Фаріон ставити під сумнів ліберальні цінності в стінах університету, посилаючись на «ліберальний дух Могилянки»?
Проте якщо йдеться про свободу слова і думки, то мається на увазі і свобода критикувати — чим наразі односторонньо користуються тільки інтелектуали-марксисти, монопольно визнаючи, кому і як можна аналізувати культурну, соціальну і політичну дійсність. Така «свобода» від «Свободи» в академічному світі мене не влаштовує — як і «свобода від слова» окремих видань, котрі під прапорами лібералізму і загальнолюдських цінностей перетворюються на інструмент грубої політичної пропаганди. Між цими явищами є одна спільність: інтелігентний тоталітаризм.
5 коментарів
Очевидно, що навіть архаїчна Свобода на їх фоні виглядає дієвою і «народною» організацією.
(до Святослава) А взагалі, мені здається, що вони просто заздрять. Їм і так було прекрасно почувати свою зверхність над «бидлом» у своїх толєрантних і напищених інтелектуальним тухляком малочисельних общинах. У той час коли праві «пішли в народ», вони кроптіли над Марксом і дискутували про гей паради…
А тепер їх функція змінилась — Є ЗМІ, є замовлення на мочіння ВОС, тепер вони потрібні еліті для інтелектуальної підпитки сраного антифашизма… Хай упиваються своєю хвилиною слави…
Посилання на ідеологічні організації, які ведуть свої "ідеологічні війнушки" в контексті політичного дискурсу є (імхо) уже межою субєктивізму і прямою маніпуляцією.
Суть політичного процесу у можливості домовитися сторонам заради суспільного блага. Арбітром подібного діалогу може виступити будь-яка третя сторона… окрім ЗМІ! Бо за тими правилами, які ЗМІ виставили у вигляді свого кодексу етики є поняття невтручання в подібні процеси. Виходить колізія..., яку ЗМІ вирішують за рахунок маніпуляції в бік вигідного одночасносного позиціонування. І втративши лік подібним "ідеологічним зіштовхуванням" починаєш розуміти, що цінністю є не вирішення ситуації (умовне примирення чи компроміс), а гола маніпуляція, як сумма редакційної політики!
(Це без привязки до конкретного ресурсу, хоча їх приклад показовий...)
Але достатньо переглянути відео на «YouTube» (з 4:45 хв.), аби побачити, що на світлині показані лишень останні ряди — і, вірогідно, ще до початку заходу — адже на записі зайняті всі місця, багато слухачів стоять:
Можна по-різному оцінювати лекції та ідеології, але маніпуляція фактами — недостойна жодних опозиціонерів, які претензійно мислять себе на боці абсолютної «правди» і «добра».